Hvad skal kirkeskatten bruges på?

Nu kan du få indflydelse på kirkelivet i Flødstrup-Ullerslev pastorat! Den 17. september afholdes nemlig valg til menighedsrådet.

Menighedsrådet bestemmer, hvordan sognets budget skal bruges, og derfor er forvaltningen af kirkeskatten en af rådets vigtigste opgaver. Rådet skal fordele pengene på en måde, hvor kirkeskatten fra sognenes medlemmer understøtter det kirkelige liv bedst muligt.

Menighedsrådet har f.eks. ansvaret for at afholde koncerter, foredrag og andre arrangementer. Det er også menighedsrådets opgave at passe på kirkebygningerne og kirkegårdene samt Dalgaard, konfirmandstuen og præstegården.

Menighedsrådet er arbejdsgiver for alle kirkens medarbejdere, bortset fra præsterne. Det vil sige, det er menighedsrådet, der har ansvaret for ansættelser, løn, MUS-samtaler, daglig ledelse, arbejdsmiljø mm.

Du kan få mere viden her

Der skal vælges i alt ni medlemmer til menighedsrådet; tre fra Flødstrup sogn og seks fra Ullerslev sogn. Dertil kommer suppleanter. Alle folkekirkemedlemmer over 18 år kan møde op for at stemme eller selv stille op til valget.

Tirsdag den 17. september kl. 19 på Dalgaard

Tilbage til liste