Ønsker du at løse sognebånd?

Hvis du føler dig tilknyttet Flødstrup kirke, Ullerslev kirke og/eller sognepræst Mette Christina Juul, frem for din egen sognekirke, er det muligt at løse sognebånd. Sognebåndsløsning skal ske til sognepræsten, og det medfører, at dine børn kan blive døbt og konfirmeret i en af kirkerne, og at du kan blive gift og begravet eller gøre brug af kirkens præster, selvom du bor i et andet sogn.

Det er nemt at løse sognebånd. Du skal udfylde vedhæftede blanket. Har du ikke en printer, kan blanketten afhentes på kirkekontoret på Dalgaard, Odensevej 13 i Ullerslev. Når blanketten er udfyldt, kan den afleveres eller sendes til sognepræsten eller kirkekontoret. Hvis du ønsker at sende den digitalt, bedes du gøre det via vores sikre mail. Blanket til sognebåndsløsning

Sikker mail Flødstrup sogn

Sikker mail Ullerslev sogn

Sikker mail til sognepræst Mette Christina Juul

Hvis du ønsker en samtale med sognepræsten, før du løser sognebånd, er du velkomme til at skrive til Mette. Husk ikke at sende personfølsomme oplysninger på mail.

På blanketten bliver du bedt om at tage stilling til, om du vil have valgret og være opstillingsberettet til menighedsrådsvalg i Flødstrup eller Ullerslev sogn. Hvis du får valgret og bliver opstillingsberettet i et af de to sogne, mister du naturligvis valgret og opstillingsmulighed til menighedsrådet i dit bopælssogn.

Du får selvfølgelig en bekræftelse på sognebåndsløsningen. Vi sender den til din e-Boks.

Selvom du har løst sognebånd til Flødstrup eller Ullerslev sogn, foregår den administrative personregistrering stadig i dit bopælssogn. Det betyder, at fødselsanmeldelser, navneændring mm. sker i dit bopælssogn, imens de kirkelige handlinger kan foregå i Flødstrup og Ullerslev kirke.

Læs mere om sognebåndsløsning: